niedziela, 27 kwietnia 2014

Muzeum Historyczne w Sanoku

Muzeum Historyczne w Sanoku

Nie była to nasza pierwsza wizyta w tym muzeum, zaglądamy tam przynajmniej raz w roku i mówiąc krótko: bardzo lubię to miejsce. W muzeum jest kilka stałych wystaw, między innymi sztuka cerkiewna, sztuka sakralna i jeszcze coś tam jest ;) Dla mnie najważniejsza jest wystawa pana Zdzisława Beksińskiego. Obejrzenie tej wystawy powinno być obowiązkowym punktem programu wizyty na Podkarpaciu. Mistrzostwo tego człowieka powala z nóg i pozostawia na wiele godzin w tej pozycji. Jasna sprawa że, każdemu podoba się coś innego, ale technika i fantazja  autora robią ogromne wrażenie prawie na każdym i odciskają swoje piętno ;) Najbardziej zaskakują osoby, które nie znają twórczości Beksińskiego i spodziewają się ludowych obrazków:)  Nie ma co pisać, trzeba pojechać!

PS
Uwaga! Będę się teraz mądrzył. Jedna rzecz mi się nie podoba - pomnik. Pomnik pana Beksińskiego postawiony na rynku. Jest nudny i dosłowny. Moje zdanie jest takie, że pomnik powinien być równie "pokręcony" jak prace autora. Pewnie są powody, dla których jest on taki a nie inny, ale ja ich nie znam i mam wrażenie, że zabrakło "odwagi". Nuda panie i tyle..., a tyle inspiracji w obrazach ...ehhh, szkoda.

gę gę








6 komentarzy:

  1. Uwielbiam Beksińskiego .....no może nie do końca to moja bajka.... i pewnie nie zawsze ją rozumiem.....ale kto ją tak do końca kuma? Chyba jednak nie o to chodzi by rozumieć....no nie chyba, a na pewno......!!!!
    Podziwiam go raczej za jego twórczość w całym tego słowa znaczeniu, za ogrom prac i niesamowitą ilość środków wyrazu, za całokształt, za geniusz i próby na nowym i nieznanym współczesnym.....za piękno wyrażone nie tak jak byśmy tego chcieli..... I oczywiście będąc w Sanoku odwiedziłam jego wystawę i powaliła mnie na kolana.....wielki szacun .... Robi wrażenie!!!!
    Pozdrawiam :) Ola

    OdpowiedzUsuń
  2. nastepnym razem zawitamy do Sanoka jak przyjedziemy na dłużej :)
    pozdrowka
    Ag

    OdpowiedzUsuń
  3. Sanok ma zawsze coś do zaoferowania!
    Serdecznie pozdrawiam z Małopolski:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, Sanok to mocno niedocenione miejsce ...
      Pozdrawiamy :)

      Usuń